FAQ

BEZORGING

Wij bezorgen op maandag tot en met zondag tussen 13:00 en 22:00. Wat u vandaag voor 12:00 bestelt, komen wij dezelfde dag nog bij u bezorgen.

Iedere dag tussen 12:00 en 14:00 wordt de link met uw track en trace code geüpdate met de actuele bezorgtijd. Hierin ziet u tot op een half uur nauwkeurig hoe laat we bij u langs komen. Het kan voorkomen dat de bezorgtijd een aantal minuten afwijkt van de aangegeven tijd, de track en trace is niet live.

Nee dit is niet mogelijk, Coureur levert het pakket op de aangegeven tijd op de track and trace pagina. Er wordt namelijk een route geplant volgens ons TMS (Transport Management System). Onze track en trace is tot op 30 minuten nauwkeurig. Het kan voorkomen dat de tijd iets afwijkt, we proberen de afwijking minimaal te houden.

Neem contact op met ons via telefoon of Whatsapp of mail, dan behandelen we het gelijk. We kunnen uw hulp goed gebruiken om de levering zo snel en accuraat mogelijk te houden!

Natuurlijk proberen wij vertraging zo veel mogelijk te voorkomen. Lukt het ons niet om uw adres dezelfde dag nog te bereiken, dan gaat het pakket de volgende dag mee op de route. Natuurlijk wordt dit vermeld in de track en trace.

Nee, indien de status van een pakket aangeeft dat het een brievenbus pakket betreft, hoeft u niet thuis te blijven. De courier laat uw pakket achter in de brievenbus of deurmat.

Bij Coureur werken we efficiënt. Wanneer u meerdere pakketten besteld heeft bij dezelfde webshop of winkel komen die tegelijk aan. De afzender moet uw pakketten vóór 12:00 hebben aangemeld.

VERTRAGING

Natuurlijk proberen wij vertraging zo veel mogelijk te voorkomen. Lukt het ons niet om uw adres dezelfde dag nog te bereiken, dan gaat het pakket de volgende dag mee op de route. Natuurlijk wordt dit vermeld in de track en trace.

Nee, indien de status van een pakket aangeeft dat het een brievenbus pakket betreft, hoeft u niet thuis te blijven. De courier laat uw pakket achter in de brievenbus of deurmat.

Bij Coureur werken we efficiënt. Wanneer u meerdere pakketten besteld heeft bij dezelfde webshop of winkel komen die tegelijk aan. De afzender moet uw pakketten vóór 12:00 hebben aangemeld.

Geadresseerde niet thuis

Wij zullen altijd proberen het pakket af te leveren bij de geadresseerde. Indien dit niet mogelijk is wordt er een poging gedaan bij de buren. Als ook deze poging mislukt wordt het pakket de volgende dag weer meegenomen op de route. Heeft uw klant iets toe te voegen aan de levering van het pakket? Dan kan er altijd een contact met ons worden gezocht via ons telefoonnummer, Whatsapp of e-mail info@verstuursnel.nl

Geen probleem, we zullen het pakket ook aanbieden bij de buren. Heeft u hierin een voorkeur? Geef dat dan vooral aan ons door via ons telefoonnummer of Whatsapp of mail.

In dat geval kunnen wij het pakket verplaatsen naar een andere bezorgdag. Neem contact met ons op via ons telefoonnummer, Whatsapp of e-mail. Dit e-mailadres is info@verstuursnel.nl

Ja dat mag, indien deze persoon de voordeur van uw woning open kan maken. Uitzonderingen kunnen voorkomen afhankelijk van het door u bestelde product.

Heeft u een briefje van onze courier ontvangen? Hierop staat het huisnummer waar uw pakket is geleverd. Ook staat op de track en trace pagina het huisnummer vermeld. Mocht dit in beide gevallen niet zo zijn, neem dan contact op met onze klantenservice via ons telefoonnummer, Whatsapp of e-mail. We kijken dan graag mee met u mee naar een oplossing.

Wij hebben op dit moment geen afhaalpunt.

Nee, de track and trace code blijft hetzelfde en zal de volgende werkdag een update krijgen.

We zijn aangekomen bij een bedrijfsadres en stonden voor een dichte deur. We zullen uw pakketje de volgende dag niet opnieuw inplannen, omdat we hoogstwaarschijnlijk dan tegen hetzelfde probleem aanlopen. Je kunt het adres wijzigen naar een locatie waar we wel de gehele dag kunnen leveren.

Betreft het geen werkadres, en is er wel iemand aanwezig? Neem dan contact op met ons, dan zorgen we ervoor dat we het de eerstvolgende werkdag opnieuw proberen.

Onze courier heeft uw adres niet kunnen vinden. Dit kan te maken hebben met een fout in het adres, of dat het adres niet te bereiken is. Hierbij wordt het pakketje niet opnieuw ingepland, omdat de kans groot is dat we de volgende dag tegen hetzelfde probleem aanlopen. Zie je zelf de fout in het adres, dan staat er een telefoonnummer en mail adres in de mail die wij u hebben toegestuurd. Belt, Whatsappt of mailt u op tijd, dan wordt het adres gelijk verandert en staan we alsnog dezelfde dag bij u voor de deur, mits het adres op de route ligt. Ligt uw adres niet op de route, dan leveren we het pakket de volgende dag. Heeft u de fout zelf niet door? Dan wordt er in de track en trace aangegeven dat er een foutief adres is ingevoerd. U kunt dan alsnog contact met ons opnemen.

PAKKET

De kosten verschillen per volume, gewicht en aantal. Voor meer informatie kunt u kijken op tarieven pagina.

In de track and trace mail kunt u zien waar het pakket zich bevindt. Als er na 14:00 in de track en trace staat dat wij het pakket nog niet in ontvangst hebben genomen, raden wij u aan contact op te nemen met de afzender. Pas als er in de track en trace wordt aangegeven dat wij het pakket in ontvangst hebben genomen kunt u terecht bij onze klantenservice.

Zodra wij het pakket hebben opgehaald bij de webshop of winkel, krijgt u van ons een mail met een track and trace. Deze wordt geüpdate op het moment dat de status van het pakket veranderd. Voorbeelden hiervan zijn:

  • Het pakket is aangemeld, maar nog niet in onze handen.
  • Het pakket is door onze courier opgehaald en ligt in de wagen.
  • De route is geoptimaliseerd en de bezorgtijd van uw pakket is te vinden in de track en trace.

- De track en trace wordt geüpdatet wanneer het pakket is afgeleverd.

Als onze courier de pakketten ophaalt bij de webshop of winkel, dan wordt de status van het pakket even later aangepast. Wanneer er in uw track and trace staat dat wij het pakket nog niet in handen hebben, is het verstandig om even te wachten tot 14:00.

Totdat de status van uw track en trace code verandert, hebben wij het pakket nog niet ontvangen en kunt u het beste contact opnemen met de webshop of winkel wanneer zij het verwachten mee te geven.

Als u nog geen track and trace heeft ontvangen dan is het pakket nog niet bij ons aangemeld door de webshop of winkel. Ook kan het zijn dat het verkeerde e-mail adres is ingevuld of wij geen e-mail adres hebben ontvangen. We verzoeken u in dit geval contact op te nemen met de afzender.

Onze courier heeft uw adres niet kunnen vinden. Dit kan te maken hebben met een fout in het adres, of dat het adres niet te bereiken is. Hierbij wordt het pakketje niet opnieuw ingepland, omdat de kans groot is dat we de volgende dag tegen hetzelfde probleem aanlopen. Zie je zelf de fout in het adres, dan staat er een telefoonnummer en mail adres in de mail die wij u hebben toegestuurd. Belt, Whatsappt of mailt u op tijd, dan wordt het adres gelijk verandert en staan we alsnog dezelfde dag bij u voor de deur, mits het adres op de route ligt. Ligt uw adres niet op de route, dan leveren we het pakket de volgende dag. Heeft u de fout zelf niet door? Dan wordt er in de track en trace aangegeven dat er een foutief adres is ingevoerd. U kunt dan alsnog contact met ons opnemen.

Er staat er een telefoon nummer en mail adres in de mail die wij u hebben toegestuurd. Belt, Whatsappt of mailt u op tijd, dan wordt het adres gelijk verandert en staan we alsnog dezelfde dag bij u voor de deur, mits het adres op de route ligt. Anders wordt het pakket de volgende dag geleverd.

Pakketten kunnen om verschillende redenen worden geannuleerd. Vaak gebeurt dit als uw pakket wordt aangemeld door de webshop of winkel, maar niet door ons is opgehaald. Neem contact op met uw webshop of winkel om uw pakket alsnog zo snel mogelijk in ontvangst te kunnen nemen.

Op de track en trace pagina staat de exacte afleverlocatie. Op basis hiervan zou duidelijk moeten zijn waar het pakket is afgeleverd.

Is je pakket bij de buren geleverd, maar heb je geen briefje ontvangen? Dan vind je het huisnummer van de buren ook op de track en trace pagina.

Lukt het niet om erachter te komen waar het pakket geleverd is, neem dan contact met on op door te bellen, te Whatsappen of te mailen.

Voor zaken met betrekking tot de inhoud van de pakketten raden we u aan contact op te nemen met de webshop of winkel waar u heeft besteld. Zij gaan over de inhoud van de pakketten, wij zijn alleen verantwoordelijk voor de levering.

Als uw pakket beschadigd is, verzoeken we u contact op te nemen met de afzender. Wij kunnen geen nieuwe zending sturen of compensatie regelen, dit kan alleen de webshop of winkel waar u heeft besteld.

Het kan zijn dat het ons niet direct lukt uw pakket af te leveren of we hebben het nog niet ontvangen. In de track and trace mail kunt u de reden hiervan inzien. Als het pakket de status ´bedrijf gesloten´ of ´foutief adres´ heeft gekregen dan komen wij de eerstvolgende werkdag niet nogmaals langs. Wij wachten dan tot u contact met ons opneemt om het adres te wijzigen, dan proberen wij het opnieuw. Mocht dit niet binnen drie werkdagen gebeuren, dan sturen wij het pakket retour naar de afzender.

ALGEMENE VRAGEN

Coureur bezorgt uw pakketten door heel Friesland, alles behalve de Wadden eilanden!

Wij zijn te bereiken via ons telefoonnummer, Whatsapp of e-mail. Houdt het ordernummer en het bezorgadres bij de hand. Dan kunnen we sneller van dienst zijn. Dat doen wij namelijk graag!